Monday, May 7, 2012

sentap makkk

assalamualaikum :)

tak lame lagi hari ibu kan, mak aku memang ohsemm sambut hari ibu and hari guru.haha seronok kan jadi cikgu *motif sangat.sebenarnye belum tibe masenye aku nak stori pasal hari ibu ni ,tapi aku nak stori something yang ade kene mengene dengan tajuk .  mungkin agak sensitive kot..nie yang takot  nak stori takut kang kene hentam lak haha^0^ dont worry aku nie pown belum cukup umur k nak cakap pasal politik nie so aku stori ape yang aku rase je tau tau tau.

mesti korang semua tengok berita kan, dan semestinye korang ade tengok berita tentang ahli politik yang terlibat dalam scandal s*x .eh jap jap bukan bende tu yang aku nak tekankan sebenarnye, aku pown tak nak amek tau lah pasal bende tu. tak tau la bende tu sahih atau pun tak , so aku malas nak amek tau cume kalau bende tu sahih laa siyesly aku sangat sangat lah kecewa dengan jawatan yang dyer ade! 

tapi aku sedih sangat bile fikir balik bende tu bagi effect yang sangat hebat kat family dyer. aritu aku ade tengok video mak dyer  luah kan perasaan sampai menangis nangis terkenangkan sikap anak dier agak2 ape yek perasaan anak dyer tu bile tengok video mak dyer macam tu sekali? sedih? or tak de rase pape? ade sesetengah pihak pertikai kan aksi mak dyer yang katenye dibayar oleh pihak tertentu tapi cuba pikir balik :

mak mane yang nak aib kan orang lain lagi lagi orang tu ANAK SENDIRI
mak mane yang sanggup dengar tomahan orang kat anak dyer
mak mane sanggup tengok kelakuan anak dyer sebegitu rupa
mak mane sanggup tengok anak sendiri terjerumus pada pengaruh yang tak baik

entah la aku pown tak tau ade lagi bende nie rupenye zaman sekarang ..ingat situasi ni kite boleh tengok dekat slot slot drama je :( aku boleh nampak dari raut wajah mak dyer. mak dyer memang ikhlas sangat nak luah kan perasan dyer yang mungkin dah lame sangat dyer pendam tanpa sebarang paksaan. pikir la tak kan la orang yang dah tua macam tu pown nak terpedaya mane2 pihak tok dyer aib kan anak dyer kerana terpaksa?? hello!! sangat tak logik laa. ade satu ayat dyer yang siyesly sentap, aku yang bukan anak dyer pown terasa menusuk kalbu

"kalau ditakdirkan saya pergi dulu pown dyer tak harap sangat az**n datang tengok saya" ( sori lupe ayat yang betul2 tapi lebih kurang la )

kalau mak korang cakap macam tu ape korang rase?? YA ALLAH kalau aku, aku dah rase macam derhaka dah tu. btw aku tulis nie pown bukan nak kutuk or cari gaduh tau sori kalau ade yang terasa ke termakan ayat2 aku nie ke.

satu je aku harap, biar semua yang kite duk persoal kan tentang kesahihan perkara tu semua suatu hari nanti akan terbongkar mane betul mane salah dan aku sangat sangat harap az**n pulang ke pangkal jalan and pulang lah kepangkal mak anda tu, mintak ampun banyak2 sebelum terlambat" syurga tu bawah tapak kaki IBU bukan bawah tapak kaki AN**R.. tak sangke dyer boleh cakap kat mak dyer adek dyer tu bukan darah daging dyer tapi " darah daging aku ialah an**r" ..hurmm ape ape je lah k, itu soal kau dengan Allah. pandai2 la jawab kat akhirat nanti

kbai , wasalam


No comments:

Post a Comment