Wednesday, May 30, 2012

innalillah

hye assalammualaikum readers
dah lame betol aku tak hupdate bloq nie ha sampai dah bersawang bagai . nak kate busy memang tak ar cume for few weeks nie aku lepak kat kampung jap tenang kan fikiran *cehh tenang la sangat  haha tak de la aku saje je dah lame tak duduk kampung so aku amek keputusan nak stay la seminggu dua kat sane. actually aku memang dah plan seminggu before aku blek kampung pown BUT something yang tak dijangke happen dekat kampung aku *sangat tak disangke oke "sedare aku meninggal" INNALILAH

macam nie citenye 11 may 2012 iaitu jatuh pada hari jumaat pukul 2 or 3 lebih camtu abang yop (abg sedara)  ade call rumah sebab tak dapat contact abah and cakap kat aku yang makcik(mak arwah) menangis nangis call dyer cakap yang syahir(arwah) accident *sumpah time tu aku ingat accident je sbb arwah memang dah banyak kali accident. so aku pown tggu je lah abah balek nak bagitau yang abg yop call tapi bile abah balek je then cakap yang "syahir meninggal petang tadi" homaigudd sangat tak percaya and rase agak sebak sebab aku nie memang jarang jumpe arwah sebab arwah pown jarang melekat dekat rumah so malam tu jugak lah aku and family balek kampung.

sampai je dekat perak ktorang amek keputusan nak balek laketown dulu esok pagi pagi baru turun kampung sebab sampai pown dah tengah malam kan.so ke esokan harinye pagi tak pagi jugak la kitorang turun kampung and kampung dah pown dipenuhi orang ramai. suasana pown agak sepi sikit *sebak sangat time tu . abah and abang g bersembang ntah dengan siapa , aku mak and bebi masuk dalam and mostly all the womans kat dalam ade yang tengah bace yassin kat sisi arwah and ade yang kerumun mak arwah. aku masuk masuk je pergi jumpa adik arwah (yana) and bilah (sedara jugak) .yang si bilah nie memang dah menangis and aku rase dari semalam kot dyer nangis kalau adek arwah jangan cakap ar mungkin dah lame sangat menangis nampak dari mata dyer. aku pown duduk la dengan dorang ofcos air mate laju je turun tapi..

air mata aku turun laju bile ade guest datang and bukak kain yang tutup muke arwah. hello arwah memang terbaring betol2 depan aku sape tak sebak weyhh tak sangke sedara yang dulu kecik2 ade je nak di huha huha kan dah tak de :( aku still simpan tisu yang aku guna haritu sampai sekarang even bau daun pandan yang sambil2 aku carik pown still berbau. yang aku kesian nye bile gilfrend arwah pown ade dekat situ yang menangis tak henti henti. aku tak tau kalau bende tu jadi kat aku .sabar yee

dalam pukul 1o macam tu arwah dimandi kan , dikapankan dan pada mase tu lah aku and all the sedara makcik pakcik and keuarga arwah dapat tengok muke arwah for the last time, then disembahyang kan dan ni lah kali pertama rasenye aku ikot pergi kubur walaupun aku dalam keadaan yang tak su**. mase kat kubur tu aku dengan adk arwah tak leh nak masuk kawasan kubur oleh sebab sebab tertenttu tapi aku dapat lihat wajah semua orang sedih sangat and yang paling aku kesian best frend arwah, nampak sangat muke dier tahan rase sedih tu dari awal sampai lah arwah dikebumikan.

alhamdulillah semua berjalan lancar dan semoga arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman. arwah nie baek sangat budak nye, nakal tu biase la kan. Al fatihah~~


ni lah keratan akhbar kemalangan yang menimpa arwah. from sinar harian online , ade la skit2 info yang tak betul disitu biase la kan kan. tapi yang pasti arwah mungkin dilanggar lari and sampai sekarang ktorang sume tak tau siapa pelakunye kite tunggu jelah keputusan polis sebab bende ni dah pown jadi kes polis.

sebenarnye kemalangan ni jadi betol2 area kampung aku. and fyi area kampung aku tu memang banyak GILA lori lori besau *seram oke sebab kat situ kan kawasan kolam2 ikan arowana and banyak buat site2 ntah ape ntah..dekat sangan lah dengan rumah arwah tu ha..terkejut tau bila dapat tau xcident dekat situ macam mustahil tapi ye la arwah nie pown memeng jenis bawak laju and dah banyak kali gak accident tapii entah laa ~~~

yang tak tahan nye selama aku duduk kat kampung 2 minggu tu kitorang rase macam arwah ade je lagi dengan kitorang. aku yang xserapat ahli keluarga pown rase macam tu apatah lagi la kan keluarga arwah. lagi satu hari tu adek arwah yang paling last tu tnjuk duet coin baru and dyer cakap " ni abang yang bagi mesti lah kene simpan" dyer lah paling rapat rasenye dengan arwah and aritu aku tengok dyer melukis and dyer lukis gambar  mayat yang dah dikapan ade dua and dyer tunjuk kat aku dan cakap " yang nie abang and yang nie awek abang" aku tanye la nape awek abang pown kene kapan . dyer jawap sebab abang dah ..........tak jadi nk sambung ayat tu tapi dyer trus pengang pen and tulis MENINGGAL..

p/s : panjang betl entry aku kali nie haha. aku memang nak tulis lame tapi xde mood agy. and sepatutnye dah post entry nie semalam tapi ngantok sangat tu yang sambung arini..hiii

No comments:

Post a Comment