Tuesday, July 5, 2011

sahabat kite "MAUT"


seperti biase.tyme CTU mst ustad tazkirah about anythng yg beliau rase nk story
dulu mungkin saye rase cm xsuke
otak student "ape la ustad nie nk aja ke tazkirah"
sumpah rase dose sgt bile ckp cm tu
SOWY TAU USTAD
biase la kan manusia nie mmg sllu je wat salah lagi2 la saye nie
hiii^.^

btw tazkirah harynie sumpah SUPERBS gile
MAUT BAHAGIAN 2
dgr je "MAUT" berderau je rase kan
seram sgt bile dgr ayat nie lg2 bile ustad ckp
"SAHABAT YG PALING DEKAT DGN KITE IS DEATH"
n ustad cite more to keadaan Rasulullah S.A.W disaat kematian baginda
sedeyh sgt bile dgr psl baginda
baginda pnh ckp "maut lebih skit berbanding cobaan2 n halangan yg baginda pernah harungi sepanjang hidup nya"
even makhluk Allah yg dijamin syurga pown rase maut tu sakit sgt inikan pula kite yg tiap2 hari buat dose n dah bergunung ganang pown kan

IZRAIL (pencabut nyawa) pown xsanggup nk cabut nyawa baginda,sedey sgt nk biar makhluk Allah yg paling disayangi meninggal..tgk la betapa dikasih nye baginda n setelah dicabut nyawa baginda, semua malaikat berebut nk pegang nyawa baginda tok dihantar ke Allah (bertuah kan kalo kite pown macam tu..xnak la malakat ckp "aku xnk,aku pown xnk,aku lg xnk" )sedey kan dgr :(

nk tau x..disaat kite mati nnt syaitan akan menyamar jd mak ayah kite (sbb owg paling rapat dgn kite is parents) utk hasut kite supaya follow dyer..kowg nk follow ke???
mst la xnk kan..(tp benda nie just happen tok owg2 yg tertentu..) phm kan?

then nyawa kite tu akan dibawa menghadap illahi tp sebelum tu kene la lalu 7langit

langit 1-kite akan dihitung ttng kesempurnaan solat kite..majoriti manusia sume smyg tp adakah smyg kite tu sah?? sempurna ke?? disitu la slh kite kan

langit 2-dihitung pula iman kite

langit 3- 6........(ustad xstory detail,sowy xdpt nk smbung takut bg slh information kang)

n tiap kali kite xlepas mane2 stage kite akan ditolak kebwh semula.
takotnye kalo stage 1 pown kite xlepas kan :(

ustad smbung bagaimana kite ditarik nyawa oleh pencabut nyawa
sakit nye jgn diperkata kan la ..
perit sgt..nyawa kite ditrik dr bwh sikit demi sedikit naik ke atas
smpi la takat dada dimana kite leh nmpk owg yg hampir ke arah kematian nafasnya akan turun naik..nmpklah betapa peritnye ..then smpi lah ke ubun2 kite.

tamat~~~

ape perasaan anda bile bace post nie
seram???
sedey???
takot???
inikan pula saye yg dengar mulut ke mulut
Tuhan je tau ape saye rase tyme tu
mcm mane la keadaan kite mati nnt
dlm keadaan beriman ke tidak??

mati???
owh tidakk..saye belum sedia..pahala pown xcukup lg nk tampung tok hadap Illahi

tp kematian xkan tggu smpi kite bersedia betul x..
kalo Allah kate
"tyme tu kite mati ia xkan postpone or tgu even 1minit"
jd beringat lah k kawan2.:)

bye..salam ^.^

No comments:

Post a Comment